Utställningen i Halmstad



Kasper, Doris, Anna, Contessa och jag.

Synd att pappa inte tog när svansen var på ryggen då skulle bilden vart finare :P.


Alla valpar förutom en var med på bilden.

Tessan var på sin första utställning idag (den 25 oktober).
Domare: Mikael Nilsson.
Nummer: 147.
Contessa blev trea idag och fick kritiken:
"Aningen lågställd, bra huvudform, behöver tryggare blick,
 bra bett, bra kropp & benstomme, knappa vinklar fram,
bra bak, ngt korta ben, svårbedömda rörelser - behöver träning."

Men det med korta ben stämmer inte alls tycker inte jag
men det var väl när hon gick och var okoncentrerad som
det kanske såg ut som om hon hade korta ben vad vet jag.
Till nästa gång ska vi inte ge henne köttbullar innan vi ska in i ringen
för då blir hon okoncentrerad och så var jag ju nervös kunde ju bero på det också kanske,
kamma henne innan vi åker till utställningen och lite där och
så ska jag verkligen träna Tessan till nästa utställning
den 29 november i göteborg.
kanske anmäler contessa till Mydog men får se hur det blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback